zaterdag 2 maart 2013

Klus 179, weer de zolderkamer

Blijkbaar heb ik de smaak te pakken. Dochter is uit logeren en Zoon is met Manlief naar de voetbal, dus ik heb even het rijk alleen.Gewoonlijk nestel ik met dan met de krant en een kop koffie op de bank, maar vandaag besloot ik het anders aan te pakken. Hup naar zolder!

Vandaag begin ik in deze hoek. Zakken met kleding waar de kinderen uitgegroeid zijn (voor Marktplaats of zoiets), kledinghangers, kunst die ooit nog eens ergens aan de muur moet komen, een tafelpoot en zo nog het een en ander. Eerst maar eens de grote dingen opzij, want ik zie daarachter nog wat ruimte...

Juist ja, een kleed, een tas en heel veel kinderhangers. Die horen in de kinderkledingkast die hier weer opgebouwd moet gaan worden maar nu nog in onderdelen in de hoek staat. Het kleed en de tas kunnen naar beneden.

En hier zitten nog meer kledinghangers in. Daar weet ik wel een oplossing voor!

Bij elkaar in een tasje kunnen ze mooi aan de deur van de kledingkast hangen. Samen met de vakantieblouse die ook in de doos bleek te zitten. Zo, die zijn alvast een eind in de goede richting.

En toen werd ik afgeleid door de bak die daar nog stond. Weer kinderknutsels. Dus die heb ik even uitgezocht. En ik kwam ook nog gegevens van ziekenhuizen etc. tegen.Die verzamel ik, zodat ik een overzicht kan maken van hun ziektehistorie. Altijd handig. Mag dus naar mijn werkkamer.

De bak wordt meteen weer in gebruik genomen met kinderkleding en kan mooi op een lege plank in de kast. Ook de tassen met kinderkleding en de losse stapels kunnen er bij.

In de doos waar de hangers inzaten zat nog wat meer. Een deel daarvan kon naar beneden, een deel weg en ook nog wat op een plank en ..

Tadaa, weer een doos leeg!
Maar wacht eens even. Die doos maakt deel uit van een doos-met-deksel. En dat is natuurlijk veel beter.

Bij elkaar gevoegd ziet het er nu zo uit.

En de kamer wordt steeds netter. De doos die er nog staat mag naar de vliering. Het landenkastje is leeg en gaat weg. Helemaal rechts staat een oude naaimachine, die gaat ook weg. Ruimt best aardig op zo.

2 opmerkingen:

  1. Dat gaat de goede kant op! Heerlijk as E het zo ziet veranderen, wat een verschil!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat ziet er zeker al stukke beter wouw en dat in een dag tijd goed hoor

    BeantwoordenVerwijderen