maandag 20 augustus 2012

Klus 151, logeetje

In de zomervakantie hadden we een logeetje. De hele vakantie. Een hele rustige logé overigens, met nauwelijks wensen. Een beetje te drinken op zijn tijd en verder mocht 'ie graag naar buiten kijken.

Best een aardig logeetje toch? Een plantje van de juf van Dochter. Dochter was er maar druk mee. Vergat ik geen water te geven? Stond 'ie daar echt wel goed? Zou ik 'm niet vergeten mee terug te nemen?

En ik? Ik vond 'm eigenlijk wat saai.

En toen ontstond er ineens een plannetje.

Deze had ik nog liggen.

En daarvan haakte ik bloemetjes. Heel eenvoudige bloemetjes van lossen en een paar vasten.


In heel veel kleurtjes en combinaties.

Het was eigenlijk een minihaakwerkje, dus het kon ook prima buiten. Met groen verbond ik de bloemetjes met elkaar.

En het werd een slinger. Mijn bijdrage om de wereld een beetje kleurrijker te maken.


En zo zag 'ie er vanochtend uit toen  'ie mee naar school ging. Veel gezelliger vond ik. Op school hebben Dochter en ik hem tussen de andere logeerplanten op een tafel gezet.
En stiekum vind ik het wel jammer dat ik het gezicht van de juf niet kon zien toen ze hem vond....


2 opmerkingen:

  1. Leuk! Mijn jongste kreeg vandaag een nieuwe juf die ook echt helemaal nieuw op school was dus hij belandde in een vrij lege klas. Zijn vorige meester had al zijn spongebob posters, frutsels en weet ik veel wat er nogal meer hing meegenomen dus het was nu heel saai in de klas. Benieuwd hoe het er over een week of wat uitziet. Misschien ga ik ook wel iets vrolijks haken zoals jij hebt gedaan, leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaaa, gewéldig! Wat een super-idee!!! En, inderdaad: Het gezicht van de juf had ik ook graag gezien! Ik denk dat ik me bij de volgende gelegenheid ook maar opgeef als logeermoeder voor de klassenplant. Puur om dat grapje ook eens uit te halen ☺ ☺ ☺ ☺

    BeantwoordenVerwijderen