vrijdag 30 december 2011

Dag 3, laatje 1 witte kast

Gisteren was best een grote klus, de slaapkamerkast. Dus vandaag een wat kleiner projectje: een la in de woonkamer.

Dit zag je als je de la opentrok:

Je kon met enige moeite de bodem van de la zien, maar ook wat er allemaal in zat?

Op onze salontafel omgekieperd zag het er zo dus uit. Alles door elkaar.

Elastiekjes, pen, potlood, puntenslijper: allemaal naar de pennenla.

Oh, daar is die dus. Een hele tijd geleden moest dit eraf omdat er iets met de aansluiting was. Niet op de foto, maar ook het schroefje zat in de la. Misschien een mooi moment om weer eens op de juiste plek te monteren?

Eh, hoeveel scharen moet je eigenlijk hebben? Het rode plastic schaartje kan naar de kringloopwinkel, de rest terug in de la. Hier kunnen de kinderen niet bij, dus relatief veilig. Vandaar dat ze allemaal bij elkaar liggen.

Het is jullie vast duidelijk dat we in deze la ook de afstandsbedieningen bewaren. Mogen dus terug in de la.

Dit zijn de spulletje die naar de mappen of kamers van de kinderen mogen: een vaantje van de sportdag, een diploma, een medaille en wat gebruiksaanwijzingen.
 En nog een stapel schrijfblokjes. Hup in de la van het schrijftafeltje.

En dan blijft dit over: haakpakketje, toegangsbordje (mag terug in de la tot ik een betere bestemming heb gevonden), schoenveters (bij de schoenpoetsspullen), sinterklaas en kerstfiguurtjes (in de decemberdozen), in het blauwe doosje zitten naalden (bij de borduurspullen dus), snoepjes naar de keuken, playmobilonderdelen bij de losse onderdelen, servetring//punaises/blikje nivea en ID-bandjes voor de kinderen mogen ook allemaal weer terug in de la.

Oh ja, ik was ook nog wat zegelspaarkaarten tegengekomen. Die mogen (samen met de kaarten die ik eerder tegenkwam) ook terug in de la.
Eerlijk is eerlijk: ik vind het zo een stuk overzichtelijker.





3 opmerkingen:

  1. Weet je zeker dat het niet een la in míjn huis was? Zo zien mijn lades er nl ook uit! wat een voldoening om weer overzicht te hebben en elke keer te genieten als je de la opentrekt! Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom via via op je blog, en ik vind het leuk te lezen dat er nog iemand is buiten de rij om die ik al volg die hetzelfde doel heeft als ik... ´k Ga je volgen hoor! veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee, ik zie het Hema haakpakketje :) Zocht nu net naar een foto van mijn afgeronde versies, raakte enorm afgeleid, zat zo maar weer op Facebook, toen op een site van iemand anders.... Dus dit is vast de warrigste reactie van dit jaar haha...
    Wil even schrijven dat je goed bezig bent hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen