woensdag 25 juli 2012

Klus 145, vilten voetjes

Na alle toestanden van de afgelopen maanden (man in ziekenhuis, baan kwijtraken, vakantie annuleren, etc.) zijn we toch nog even op vakantie geweest. Zoals dat hoort in eigen land: in de regen. Inmiddels zijn we alweer een paar dagen thuis, zijn de tassen uitgepakt en heeft de wasmachine overuren gedraaid.
Tijd om weer de klusjes op te pakken: vandaag de eettafelstoelen.

Zo trof ik vanmorgen de eettafel aan:

Niet echt heel erg, maar toch niet zoals ik het allemaal graag zie.

En het is natuurlijk ook nog eens gewoon mijn eigen schuld dat de tafel er zo uitziet. Vanochtend heb ik boodschappen gedaan en als je die niet opruimt....

Het doel van de klus van vandaag is het vervangen van de vilten voetjes onder de stoelen. Gisteren waren we bij zo'n doe het zelf winkel en we dachten er ook nog aan om van die stoelpootbeschermertjes mee te nemen. De dingen die er nu onder zitten zijn aardig versleten en dan krijg je van die nare krassen op de vloer en dat willen we natuurlijk niet!

Deze dus. Twee pakjes want we hebben zes stoelen maal vier poten is 24 van die dingen nodig en er zitten er 12 in een pakje (alsof iemand drie stoelen heeft, maar dat terzijde).

Ziet er toch wel een heel stuk beter uit vind ik.


Op de helft. De witte komen van de stoelen af en de bruine gaan er op.

Laatste stoel ook gedaan. Leuk, snel klusje. Daar houd ik van.

Oh ja, het tafelzeil was een beetje stuk. Ik heb al gekeken of ik een leuk ander zeil kon vinden, maar dat is nog niet gelukt en bovendien is het maar een klein beetje stuk. En in het kader van de (noodzakelijke) bezuinigingen heb ik iets anders bedacht...

Ik draai het kleed gewoon om. Dan ligt het kapotte stukje aan de kant waar we eigenlijk toch niet eten. Het is een zespersoonstafel en we zijn maar met z'n vieren. Zo vlak naast de vaas ziet niemand er iets van (de vaas kan er natuurlijk ook bovenop staan) en dat scheelt weer een hoop kindervingertjes die eraan zitten te frunniken.

Klaar is Mama. Op naar de volgende klus: tijdschriften uitzoeken, inderdaad: alweer...

3 opmerkingen:

  1. Mooi, zo'n klus weer aan de kant. Tafelzeil heb ik gerepareerd door aan de achterkant op de scheur breed tape te plakken. Ik had nog wat van dat sporttape, maar met ductape (weet niet of ik het goed schrijf) of ander breed plakband gaat het vast ook. Of leukoplast. Succes. En fijn dat jullie toch nog even weg zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is klusje, dat blijft er vaak bij. Totdat je in een winkel de ingeving krijgt om viltenrondjes mee te nemen, dan moet het ineens gebeuren...hier schuift het ook al flink over de tegelvloer...dus zet ik het nu op mijn boodschappenlijstje. Dank je wel voor de tip!

    En even er tussenuit is toch wel lekker om even de batterij weer op te laden.
    De zon schijnt nu weer, dan is de tuin ook een heerlijke plek om vakantie te vieren.

    Lieve groet, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het heet duct tape ( ik dacht eerder altijd duck tape, voor eenden?) En ik plak ook tape op de binnenkant van de hoeken, dan komt daar niet zo snel n punt in.

    BeantwoordenVerwijderen