woensdag 7 maart 2012

Dag 63, doosjes en tijdschriftenbakken

Er gaat veel naar beneden uit mijn oude werkkamer en er gaat ook veel weg. Dus (gelukkig!) zijn de kasten nog niet vol. Omdat ik in een weggooi-mood ben, pak ik vandaag deze stapel aan:

Gelijk maar de eerste doos. Die dozen heb ik ooit trouwens keurig beplakt met behang, dan zag het er allemaal wat netter uit. Ik weet zeker dat er op zolder in de oude werkkamer nog dozen staan die ook met behang beplakt zijn, dus er was wel een bepaalde eenheid. (en wacht maar tot je de schoenendozen t.z.t. ziet...)

Aha, uitgescheurde recepten. Die ik inmiddels al zo'n vijf jaar niet gezien heb, want zolang wonen we inmiddels in dit huis. Recepten zoek ik wel op Internet op, of in een kookboek, maar niet in een stapel los papier. Weg ermee.

Doos 2 zit vol met kaarten. Kerstkaarten uit 2000 (ja, wie wat bewaart...), maar ook kaarten van een vriendin van vroeger waar ik heel veel mee schreef. Vandaar ook dat ik al die Boomerang kaarten had. Voor elke gelegenheid een passende kaart. Helaas is mijn vriendinnetje van toen niet meer. En voor die tijd waren we elkaar al een beetje uit het oog verloren. Haar kaarten mogen nu ook weg.

In de derde doos zat ook iets vergelijkbaars, dus die is ook weg. Met doos en al.

Onderop lagen foto-albums en die mogen blijven. Dus dit is over van de stapel op de stoel:

En omdat het zo lekker gaat, ga ik nog maar even door.
De tijdschriftenbakken.

In de eerste zit bladmuziek, van vroeger, toen ik nog dwarsfluit en blokfluit speelde. Die blijven.

In de tweede zit mijn stageverslag van mijn studie, keurig uitgetypt want in die tijd hadden we geen computers. Mag blijven en als ik straks mijn afstudeerscripties tegenkom, mogen die erbij.

In de derde zitten rapporten en dergelijke van de lagere en middelbare school. Die mogen ook nog even blijven.

En dan de vierde:

Een verrassingsbak met uitgescheurde tijdschriftartikelen. Jottum (hier zitten vaak hele leuke dingen in!)


Ietsje uit de mode volgens mij, mag weg.

Heel leuk, maar past totaal niet bij onze inrichting. Mag ook weg. Hoewel ik wel altijd verlekkerd sta te kijken op de Franse markten naar dit soort aardewerk.

Een stapeltje knutseldingen, mag blijven.

Vrolijke papiertjes. Altijd handig voor een klein cadeautje. En paasstickers. Het wordt een gestickerde Pasen dit jaar volgens mij.

Hoera, weer een blok. Een tekenblok dit keer. Mag blijven. Misschien heb ik daar straks ook wel weer tijd voor.

Plastic mapjes mogen bij de andere plastic mapjes in de la van het bureau.

Zie je wel, ik zei toch dat er leuke dingen in konden zitten. Een reisdagboek van een vakantie naar Griekenland en van een reis naar Praag. Die mogen terug in de bak, dan kunnen andere vakantiespullen erbij.

En de rest gaat weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten