donderdag 8 maart 2012

Dag 64, kralen

Een van de dingen die ik leuk vind is knutselen met kralen. Kettingen maken, of armbandjes voor Dochter. En als ik iets leuk vind, dan moet dat om de een of andere reden bijna altijd uit de hand lopen. Ik zie dan overal leuke kralen en voor ik het weet heb ik een ENORME verzameling. En die moet dan natuurlijk liefst professioneel opgeborgen worden. Dan droom ik van workshops geven en webwinkeltjes beginnen. Maar in werkelijkheid heb ik een keurig nette baan voor 4 dagen en met de achterstand in huis, de kinderen enzovoorts enzovoorts zal die droom nog wel even een droom blijven.

Maar ondertussen zit ik wel met al die kralen en toebehoren ;-).
Nu was Man al eens zo lief om voor mij een ladenkastje van de Zweedse woonwinkel in elkaar te schroeven en daar kon ik mijn spulletjes dan in kwijt. En toen kwam er een leuk kistje langs met een kerstcadeau en het jaar erna nog een en die zou ik gaan opleuken allemaal (ook geen tijd voor gemaakt) en van lieverlee wordt het steeds meer en steeds onoverzichtelijker.

In mijn oude werkkamer stond het ladenkastje met van alles er bovenop op mijn bureau, ergens anders kon ik het niet inpassen. Op de eerste foto van dag 50 zie je hem links staan (klikerdeklik). Op dag 50 belandden de kralen in een verhuisdoos:

En vandaag ga ik die doos leeghalen en in mijn nieuwe werkkamer opruimen.

Over het ladenkastje maak ik me al een tijdje zorgen, past het wel in de nieuwe kasten? Ik heb stiekem al even op de website van de Zweedse vrienden gekeken voor vervanging, want het zou zomaar kunnen dat het niet past. Maar, gelukkig, dat blijkt helemaal niet nodig

Of het ervoor gemaakt is (misschien is dat trouwens ook wel zo). En als een plan ineens zo ongelooflijk goed lijkt te gaan lukken dan geeft dat natuurlijk voldoende inspiratie om de rest ook in de kast te doen.

Het opleuken komt nog wel een keer, nu staat in ieder geval alles bij elkaar en in de kast. Misschien kan ik het op enig moment zelfs wel terugbrengen tot één vak. Eventueel met de plank een beetje hoger.

Maar nu heb ik toch maar mooi
Een lege doos! Hoe blij kan je zijn met een lege doos?

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk he? Die lege dozen... ik ben er dol op! Goed bezig weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er nu al leuk uit! Moet je nagaan hoe het straks is als je kastje is opgeleukt.

    BeantwoordenVerwijderen