vrijdag 23 maart 2012

Dag 79, hoekje naast de bank

Ook vandaag was het mooi weer. Ik deed de ramen in de woonkamer. Nou ja, de voorkant dan. Want bij "de ramen" hoort ook de luxaflex, de vensterbanken, planten extra vertroetelen en de vloer achter de bank eens goed schoonmaken. Daar heb ik geen foto's van, want dat is gewoon dagelijks onderhoud. Maar naast de bank zag ik een groepje tasjes.
Tja, ze vallen niet direct op. Maar ze zijn er wel. En dat is helemaal niet de bedoeling!

En het is niet gewoon één tasje....

Dit komt uit mijn kerstpakket. Zou het er al zolang staan?

Bolletjes wol die horen bij een voornemen om voor Dochter gebakjes te haken of breien. Verder dan dat hele kleine rondje bovenop ben ik nog niet. Voorlopig mag dit naar mijn werkkamer. Eerst maar eens een duidelijk patroon op de kop tikken, dat scheelt vast enorm.

En deze brei- en haaknaalden mogen ook mee naar boven.

In dit doosje zit een bonte verzameling: een ketting, een stel oorbellen die ik ooit via Twitter won, mijn oude bril en een onderhoudssetje voor mijn nieuwe bril. Zonder al te veel moeite kan ik voor alles bedenken waar het wél thuishoort. En het doosje zelf mag bij het oud papier.

En dan nog dit tasje...

Lintjes om cadeautjes te versieren, een lampionstokje, wat diverse papieren die bewaard moeten worden, haarbandjes van Dochter, een speelgoedstukje, een armbandje, een meetlint, een houder voor de mobiele telefoon en (jottum!) weer pennen. Ook hier geldt dat het allemaal een "thuis" heeft. Het hoeft helemaal niet naast de bank te liggen.

Netjes weer. Behalve natuurlijk de gekreukelde hoes van de bank. Je kan die hoes wassen, mag niet in de droger en ik kan niet bedenken hoe ik in hemelsnaam een hoes van een driezitsbank zou kunnen strijken. Ach, als het me heel erg gaat irriteren kan ik er altijd nog een tasje of zo voorzetten, toch???

2 opmerkingen:

  1. Tuurlijk kun je daar weer een tasje neerzetten. Dat wil je toch ook graag:)
    Neem er dan wel eentje in de kleur van je hoes, valt ie minder op.

    Lian
    Geen strijkconcert dus geen tip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, zo'n spontane opruimklus! En weer erg goed gelukt, hoor... Geniet van het zonnetje, fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen