maandag 16 april 2012

Dag 98, vochtplekken

Wij hebben in de woonkamer twee erkertjes. Heel leuk, want ze maken de kamer ook echt een stuk groter en lichter. Maar de constructie van de erkers was niet geweldig.We hebben er al eens een dakje op laten leggen door de loodgieter en dat heeft wel geholpen. Maar de vochtvlekken gingen er natuurlijk niet vanzelf van weg. Maar Man was het zat. Hij is naar de klusmarkt gereden en heeft vochtisolator gehaald en dat in twee lagen er op gesmeerd.
Vervolgens hebben we de ton met muurverf uit de garage gehaald en er twee lagen muurverf overheen gedaan.
En toen hadden we dit:

Op het houtwerk zie je de isolerende verf nog zitten. En dat is niet mooi, dus daar ga ik vandaag eens wat aan doen.

In onze schier oneindige voorraad zaken hebben we natuurlijk ook kwasten en verf om op elk gewenst moment iets aan te kunnen pakken. We hebben een beperkt aantal kleuren voor houtwerk in huis: één kleur voor binnen en één kleur voor buiten. Lekker makkelijk!
En wat wel fijn is van zulke klusjes is dat je zo goed kunt zien waar je bent gebleven.
En oh ja, ik doe natuurlijk niet het hele houtwerk, alleen daar waar de verstoring zich voordoet (een uitspraak die ik heb opgepikt toen ik ooit tijdens mijn studie kantoren schoonmaakte), dus alleen het bovenste randje.

Zulke klusjes ben ik dol op. Hoewel het natuurlijk nog leuker zou zijn als iemand anders alles tevoorschijn zou halen en ook weer op zou ruimen.

Nog even een doekje over de luxaflex en over de vensterbank en dan kunnen de planten weer terug.

Alsof het nooit anders geweest is!

2 opmerkingen:

  1. Geweldig, die ga ik onthouden "alleen daar waar de verstoring zich voordoet". Toen ik in míjn studietijd kantoren schoonmaakte, kregen wij de opdracht: "tippend te stofzuigen", waarmee hetzelfde bedoeld was.

    Goed opgeknapt, in ieder geval, de "verstoring" in de woonkamer. Wat je met een likje verf al niet kan bereiken. Ik ga toch eens kijken of ik niet ook een klusje kan bedenken waar een verfkwast in voorkomt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Tijd om de verstoringen hier in huis aan te pakken. Ik heb al een lijst gemaakt....

    BeantwoordenVerwijderen