zondag 1 april 2012

Dag 86, nog een la in de keuken

Het is alweer april. En terugkijkend op mijn blog heb ik in maart 29 berichten geplaatst, terwijl er toch echt 31 dagen in maart zitten. Hmmm, zo rekt mijn 365 dagen natuurlijk wel langzaam op. Eens kijken of ik in april wel uitkom.

Vanochtend zaten de kinderen te kleuren en voor de tv. Dat gaf mij mooi de kans om in de keuken nog zo'n gevreesde la aan te pakken:
In deze la bewaren wij: koffiepads, nootjes, koeken en kinderdingetjes. En oh ja, ook de soepjes. Maar je loopt de kans dat als je de la opendoet, er het een en ander uitvalt. Bovendien heb ik eigenlijk geen idee wat er allemaal onderin de la zit.

Het moment van de waarheid: alles op het aanrecht. En inderdaad, er zijn al wat verrassingen langsgekomen. Een deel daarvan kan meteen weg: kruidnootjes die echt over de datum zijn, keiharde gummiesnoepjes, yoghurtrozijntjes die echt niemand hier lekker vindt.

De soepjes gaan uit de kartonnen doosjes en in twee plastic bakjes. in het rechterbakje zitten de soepjes die man het liefste eet, in de linker de soepjes voor mij. Natuurlijk gaan de kartonnen doosjes plat en in de papierbak. Dat ruimt alvast lekker op.

Drie soorten pepermunt. Die mogen bij elkaar in de grote plastic zak, dan weten we tenminste wat we nog hebben.

De chocolade mag terug in de la. Toch verrassend dat je dan ineens zoveel van die repen blijkt te hebben...

Snoep. En we hebben ook een snoepbak. Dan kan dat beter bij elkaar, toch?

Deze zijn een la te laag beland, die horen in de la erboven.

De koffiepads mogen terug in de la. En meteen op de boodschappenlijst dat we nog maar één pak hebben...

Voor de nootjes haal ik een doosje van zolder (wie wat bewaart...). Als ze bij elkaar zitten, kunnen ze niet gaan zwerven door de la.

Goh, ik zie zelfs nog bodem van de la. Het afbakbrood zit er weer in, net als die enorme zak marshmallows.

Ik ben eigenlijk stiekem best wel weer trots op mezelf.

6 opmerkingen:

  1. En terecht!! Heerlijk gevoel, he? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En terecht! Als ik al jullie blogjes zie vraag ik me af waarom ik me er toch nog steeds niet toe lijk te kunnen zetten om ook weer van start te gaan.....erg hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed, fijn om te lezen dat er meer mensen bezig zijn! Het doet heel goed, te weten en te zien dat er zoveel stapeltjes, kastjes, mandjes en doosjes zijn om op te ruimen. Bedankt voor je openhartigheid! Veel succes verder, vr gr Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaaa, goed hoor. Mooi opgeruimde la!

    Ik ben ook weer bezig. En al moed aan het verzamelen voor mijn kledingkast!!!! Een dezer dagen gaat het gebeuren. Kom kijken en huiveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig gedaan hoor! Grappig dat je zo vaak tegenkomt bij de opruimers dat er meer in huis is dan dat ze dachten!!

    BeantwoordenVerwijderen